Tι τρώει το παιδί μας εντός και εκτός σπιτιού

Oct 23, 2019 | Αλεξία Ποταμίτου, Μη κατηγοριοποιημένο

Ως γονείς, έχουμε ευθύνη για το τι τρώει το παιδί μας, εντός και εκτός σπιτιού.

Σήμερα συζητάμε πως να διδάξουμε το παιδί μας τι να φάει εκτός σπιτιού. Εννοείται ότι κάθε έξοδος μας για φαγητό πρέπει να είναι χαλαρή και ο σκοπός είναι να περνάμε καλά αλλά καλό είναι να έχουμε και σωστές διατροφικές βάσεις γιατί κακά τα ψέματα τρώμε αρκετά εκτός σπιτιού!  Ως γονέας, θα πρέπει να θυμάστε ότι έχετε ισχυρή επιρροή στο παιδί σας, αλλά και στο τι καταναλώνει.

Ακολουθώντας λοιπόν τις παρακάτω συμβουλές θα θέσετε τις βάσεις ώστε και το παιδί σας μεγαλώνοντας να κάνει υγιεινές επιλογές στη διατροφή του εκτός σπιτιού

1. Παραγγείλετε τα τρόφιμα που δεν είναι παναρισμένα ή τηγανητά (αποφύγετε κοτομπουκιές, τηγανητό κοτόπουλο, ψαροκροκέτες, ροδέλες κρεμμυδιού, τηγανητές πατάτες) που είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και φυσικά θερμίδες.

2. Αποφύγετε τις διαφημιστικές προσφορές που έχουν τις λέξεις: σούπερ, οικονομικό, γίγας ή deluxe.

3. Παραγγείλετε σουβλάκια κοτόπουλο ίσως και σαλάτα και όχι με τηγανιτές πατάτες.

4. Εάν θέλετε κάποια dressing sauce, σερβίρετε στο πλάι του πιάτου σας μία μικρή ποσότητα π.χ. 1 κ.γ. κέτσαπ, ώστε ν’ αποφύγετε να βουτάτε συνεχώς στο μπολάκι.

5. Ρωτήστε εαν μπορείτε να αντικαταστήσετε στο μενού τις τηγανητές πατάτες που συνοδεύουν το κυρίως πιάτο, με κάποια σαλάτα εποχής.

6. Παραγγείλετε πίτσα Μαργαρίτα (ντομάτα, τυρί) ή πίτσα με λαχανικά (τυρί, ντομάτα, πιπεριές, μανιτάρια), αντί για special (μπέικον, λουκάνικο, ζαμπόν, τυρί, ντομάτα). Πάρτε ένα κομμάτι και συνοδεύστε το με σαλάτα.

7. Επιλέξτε σαλάτα εποχής και όχι με λιπαρές dressing sauces π.χ. σεφ, Καίσαρα κ.λπ.

8. Επιλέξτε χάμπουργκερ με κέτσαπ, μουστάρδα, κρεμμύδι, ντομάτα και ζητήστε να σας αφαιρέσουν μαγιονέζα και τυρί.

9. Μάθετε στο παιδί σας να τρώει ενσυνείδητα, άρα να σταματά όταν είναι πια χορτάτος η χορτάτη.

10. Αν το μέγεθος της μερίδας είναι τεράστιο μοιραστείτε το φαγητό με το παιδί σας.

11. Συζητήστε με το παιδί σας (πριν παραγγείλετε) ότι τ’ αναψυκτικά είναι πλούσια σε θερμίδες και δεν τους προσφέρουν θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στη σωστή ανάπτυξή τους. Η καλύτερη εναλλακτική λύση είναι φυσικά το νεράκι.

12. Επιλέξτε μακαρονάδες με κόκκινη σάλτσα λαχανικών και όχι κρέμα γάλακτος.

13. Εξηγήστε ότι δεν είναι απαραίτητο να κλείνουμε το γεύμα μας με γλυκό αφού αυτό θα μπορούσαμε να το απολαύσουμε κάποια άλλη στιγμή.

14. Αφήστε το παιδί σας να διαφέρει γευστικά άρα και να παραγγείλει κάτι που σε εσάς δεν θα άρεσε, για να πειραματιστεί.

15. Επίσης εξηγήστε του/της ότι μπορεί να διαφέρει διατροφικά από τους φίλους του αν θεωρεί ότι κάνουν λανθασμένες διατροφικές επιλογές.

16. Δώστε το καλό παράδειγμα, παραγγέλνοντας ένα υγιεινό γεύμα για τον εαυτό σας.

17. Απολαύστε το γεύμα σας χωρίς προστριβές να πάρει κάποια απόφαση η οποία δεν είναι σύμφωνη με το τι έχετε διδάξει.

Τα λόγια σας θα πιάσουν τόπο κάποια στιγμή.